Łączna liczba wyświetleń strony

wtorek, 18 marca 2014

Nadchodzi nowa wiosna

Miałem duży problem z wyborem roślin w tym roku tak do ogrodu jak i na balkon.Po pierwsze dlatego że nie wszystkie rośliny są osiągalne w sieci (wbrew pozorom) a to co jest w sklepach też pozostawia sporo do życzenia.weźmy choćby nasiona Torenii której odmiany już prezentowałem na blogu a odmian barwnych jest sporo,jednak nigdzie nie spotkałem nasion.Zgoda że może słabo szukałem lecz gdzie nie pytałem mówiono mi że nigdy nie mieli.Torenia to tylko przykład poglądowy.Jeśli chodzi o dalie w tym roku stawiam na odmiany niższe i niskie czyli z grupy gallery,topmix,niskie anemonowe mignon.Ale i tu wybór odmian jest spory jeśli chodzi o budowę kwiatu i kolorystykę,słowem dla każdego coś ładnego.W tej chwili w donicach siedzą już karpy dalii odmiany "Toto" oraz "Inca" obie są niskie ok 40cm by nie powiedzieć karłowe.Do skrzynek wysiałem nasiona dalii Mignon i już wschodzą po zaledwie czterech dniach od wysiewu! W ramach urozmaicenia pojawią się i inne rośliny chyba największym wielkoludem będzie mieczyk abisyński 60 cm.Z roślin niskich pojawi się (mam nadzieję) Sparaksis wdzięczna roślina cebulowa wesoło kwitnąca,polecam ją do donic na balkony wys.25cm.Oczywiście w tym roku nie zabraknie u mnie bulwek zawilca ogrodowego np.odmiany De Cean,Sylphide a poszukuję jeszcze niebieskiego.Z nowości u mnie kupiłem nasiona maku polnego odmiany ogrodowej (Papaver rhoeas) wys.40-50cm.Będzie też Gailardia aristata.Z nią był mały problem otóż nie doczytałem że kwitnie w drugim roku po wysianiu ale zobaczymy skoro już jest to ją wysieję.Będą begonie stale kwitnące tzw.non-stop.Kupiłem też do aranżacji nasiona sałaty ozdobnej Red salad Bowl.Pojawi się również czosnek południowy,sympatycznie kwitnący na żółto.Na balkonie posieję w dużej donicy wilec "Heavenly Blue".W zeszłym roku rósł pięknie i w odróżnieniu od wilca różowego nie podsychał i nie ogałacał się od dołu.Tyle wstępnych zapowiedzi.Na pewno dojdą jeszcze inne rośliny bo część z nas ogrodników amatorów kupuje też rośliny wcześniej nie zamierzone pod wpływem impulsu lub z uwagi na szczególne piękno napotkanej rośliny.Oto kilka dalii które się u mnie pojawią oraz innych roślin by przybliżyć to o czym napisałem.

2 komentarze:

  1. Dalie które prezentujesz są zachwycające :) kocham Dalie ...ale ty wiesz o tym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem Magdo i teraz kochamy je wspólnie czyli to potężna siła miłości. ;-) Jest za co je kochać a ja staram się pokazywać odmiany mniej i bardziej znane oraz te najmniej poznane ale jak widzisz nie tylko dalie.Staram się publikować ich nazwy handlowe nadane przez Królewskie holenderskie towarzystwo ogrodnicze.

    OdpowiedzUsuń

Paul Zänger

Utwórz swoją wizytówkę