Łączna liczba wyświetleń strony

piątek, 24 kwietnia 2015

Intensywny kwiecień

Pogoda jak to pogoda bywa różna.Nie mniej w ogrodach,ogródkach i na balkonach sporo się już dzieje,jasne że nie wszędzie i nie u wszystkich nie mniej jednak...Sporo osób odwiedza też już centra ogrodnicze.Jedni wyszukują nowości i szukają rarytasów inni stawiają na sprawdzone rośliny których uprawa nie nastręcza problemów czy szczególnej troski.Słowem dla każdego coś dobrego.Warto mieć jakiś plan,tzn.przemyśleć koncepcję czy dokonujemy zmian a jeśli to na ile inwazyjnych czy też dokupujemy te rośliny które znikły po zimie bo i tak bywa.Luki w rabatach same w sobie nie są takie złe albowiem możemy nasadzić gatunki roślin i kwiatów których dotychczas nie mieliśmy lub inną odmianę z tego samego gatunku,kierując się gustem ale i potrzebami siedliskowymi rośliny.Centra ogrodnicze oferują w mojej ocenie różne jakościowo rośliny to bardzo niejednolity segment.Bywa że jakaś roślina jest w jednym niezasłużenie droga choć znana.Taki przykład dotyczy już niejednokrotnie lawendy wąskolistnej.Jak wiecie jest byliną wieloletnią znaną chyba od zawsze,jednak stosunkowo drogą.Lawenda bywa tez mylona ze swoją krewną lawendulą która u nas jest na ogół jednoroczna,więc jeśli chcemy cieszyć się lawendą wiele lat to polecam lawendę wąskolistną odmiany Hitcote.Ta nie wymarza u nas coś jest szalenie istotne.Rośliny rabatowe mam wrażenie dopiero będą miały swoje wielkie chwile na razie pojawiają się dość nieśmiało.Powodem jest pewnie dość zimna mimo wszystko wiosna jak dotychczas.Nie mniej pokażę wam na co ja się się skusiłem.Polecam też byście nie zapominali o zasileniu gleby nawozami a paleta możliwości tu jest ogromna.Udało mi się kupić między innymi Kosaćca veriegata,bulwy begonii wielkokwiatowej 5 sztuk w kapersie,goździki brodate rewelacyjnie pachnące i petunię Duo z firmy której rośliny cenię szczególnie i bardzo wam polecam.Ja nigdy nie zawiodłem się na jakości oferowanych przez nich roślin.Ta petunia także pachnie.Życzę wszystkim wiele słońca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Paul Zänger

Utwórz swoją wizytówkę